Wil jij een uitleganimatie laten maken?

Lees hier wat er bij komt kijken!

Wat komt er allemaal kijken, wil je een uitleganimatie laten maken? Explainer, explanimation, uitlegvideo of uitleganimatie, het komt allemaal op hetzelfde neer: een kort maar kraakheldere video die preciés jouw verhaal aan het juiste publiek weet te vertellen.

Maar.. hoe maak je zoiets? Geen zorgen, het is iets wat we dagelijks doen en tot onze expertise hebben gemaakt. Dus we geven je in deze blog graag antwoord op wat prangende vragen: wat heb ik nodig, wat komt erbij kijken en wat zal een uitleganimatie kosten? We delen graag onze kennis met je.

De verschillende uitleganimaties.

Wat past er bij jouw verhaal?

Een uitleganimatie voor je bedrijf is maatwerk. Elk bedrijf heeft tenslotte een unieke missie, een eigen verhaal en een verschillende doelgroep. De eerste stap die we zetten is dan ook het bepalen van het onderwerp van de video. Wat wil je vertellen en voor wie? Om een voorbeeld te geven: als je een nieuw product in de markt wil sponsoren op online kanalen, adviseren we vaak om nooit langer dan één minuut video te kiezen. Interne video’s voor je medewerkers mogen best wat langer zijn: ze zijn voor een specifiek publiek die meer kennis van het onderwerp hebben.

Zo hebben we al een paar type video’s genoemd. Zelf al een idee of je een interne uitlegvideo, bedrijfsvideo of social media video wil laten maken? Heel goed. De kennis over het onderwerp zit namelijk bij jou als klant, en aan ons de opdracht om die kennis om te zetten in de juiste boodschap.

Samen komen we op die manier tot een script. Een script waarin we elk ‘hoofdstuk’ van de video opdelen. Bijvoorbeeld: intro, probleem, doel, oplossing en outro.

Je kunt met dat script kiezen voor een voice-over. Het is belangrijk dat die kort en bondig is. Reken op ongeveer 120 tot 140 woorden per minuut. Dat is niet veel, maar we hebben veel ervaring om de essentie uit je verhaal te halen, zodat alleen de nodige informatie verteld wordt.

Nadat we de eerste stappen hebben gezet, nemen we de huisstijl en je wensen onder de loep. Wat voor stijl past bij je bedrijf en is bovendien goed om je verhaal te vertellen in de video?

Het voordeel van animatie? The sky’s the limit. We zijn niet gebonden aan de wetten van de natuur en kunnen dus vliegen, tijdreizen, katten en muizen in één beeld plaatsen en ga zo maar door. En geen zorgen, wij hebben alle expertise in huis om er iets tofs van te maken! Zo kunnen wij 2d animatie, 3d animaties of video animaties creëren, you name it.

Voorbeeld van een uitleganimatie die wij gemaakt hebben.

Bekijk deze projecten ook eens

Allemaal mooie woorden, maar je bent hier natuurlijk ook om wat bewegend beeld te bekijken. Bekijk hier een paar uitleganimaties die wij gemaakt hebben voor uiteenlopende klanten.

De voordelen van een uitleganimatie

Lees hier wat er bij komt kijken!

  • Je hebt de kans om iets uit te leggen wat er nog niet ‘is’. Een idee of plan zit soms alleen in je hoofd of op papier, en animatie is juist een middel wat je hebt om dat idee voor anderen te verbeelden. Het is nog nergens, niet op beeld vast te leggen, maar door het uit te tekenen en te laten bewegen kom je het dichtst in de buurt! Neem de tijd om een logisch en duidelijk verhaal te schetsen, en je kunt mensen echt overtuigen.

     

  • Een uitleganimatie is ideaal om online te delen. Of je doel nu is om mensen bewust te maken van je bestaan op Facebook of je websitepagina’s interessant te maken, je valt veel meer op met een animatie in je pagina. Google ‘beloont’ het gebruik van video in zoekverkeer, en met de korte spanningsboog van social media gebruikers biedt jij nét dat minuutje informatie wat nog te behappen is. Daarbij is het ideaal om te delen.

Wat zijn de kosten van een uitleganimatie?

Animeren, uitgerekend.

Wil jij graag weten wat de kosten zijn van een videoanimatie? Bereken hier snel de prijs via onze uitleganimatie tool! We hebben je nu een inleiding gegeven in wat er allemaal komt kijken bij het maken van een uitlegvideo. En nu willen we je een idee geven hoe lang we daar ongeveer mee bezig zijn. Zo kun je kijken wat de mogelijkheden zijn voor jouw verhaal, doelgroep, maar ook budget! Ook niet onbelangrijk natuurlijk. Je kiest het onderwerp van je video, of geeft aan dat je dat eigenlijk nog niet weet. Bij elk onderwerp geven we meteen een globaal advies voor de duur van de video, maar voel je vrij om dat aan te passen. Vervolgens kies je een stijl je die aanspreekt, en geven we nog extra opties om toe te voegen. Zo heb je meteen een indicatie op je beeldscherm.

Reken hier uit wat de kosten zijn!